Annyiszor jött már velem szemben ez a csupa csokis álomtorta, hogy muszáj volt elkészítenem... Az már csak ráadás, hogy sikerült is meglepnem vele egy kedves barátot 😁

Hozzávalók

Piskóta

  • 4 db tojás
  • 4 ek hideg víz
  • 200 g cukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 170 g finomliszt 
  • 30 g kakaópor
  • 1 tk sütőpor

Töltelék

  • 2 dl tejszín 
  • 20 dkg felaprított étcsokoládé 
  • 2 dkg vaj

Bevonat

  • 3 dl tej
  • 1 csomag csokis puding
  • 200 g vaj
  • 200g cukor

Csokimáz

  • 1 dl tejszín
  • 100 g étcsokoládé

Díszítés

  • 1 tábla csoki
  • 2 db kinder bueno
  • Kinder szelet
  • karamella
  • szórócukor

Elkészítés

A sütőt bekapcsoljuk 180 fokra, a tortaforma aljára sütőpapírt teszünk.
A tojások fehérjét hideg vízzel kemény habbá verjük, majd kanalanként hozzákeverjük a cukrot, végül a kikevert tojássárgáját és a vaníliás cukrot is.
A lisztet elkeverjük a sütőporral, majd a habba szitáljuk, és óvatosan beleforgatjuk.
A masszát a tortaformába öntjük és az előmelegített sütőbe toljuk.

A töltelékhez a csokit gőz felett megolvasztjuk és nagyon lassan belecsurgatjuk a szoba hőmérsékletű tejszínt, majd a vajat is hozzákeverjük.
Egy órára hűtőbe tesszük és kihűtjük.
Robotgéppel felverjük és a tortát ezzel a krémmel töltjük.

Naivan azt hittem, hogy a fenti töltelék mennyiségből marad a torta bevonására is, de elfogyott így egy másik krémet is készítettem.
A pudingport elkevertem a tejjel és sűrűre főztem (ha valaki csokisabbra szeretné, akkor tehet még bele 50-100g darabolt étcsokoládét).
Habosra keverem a vajat a cukorral, majd összekeverem a kihűlt pudinggal. Ha már egynemű, akkkor bevonjuk a tortát vele és kihűtjük.

A torta tetejére kerülő csokikat, karamellt feldaraboltam különböző méretűre.

A csokimázhoz a tejszínt felforrósítottam, hozzákevertem az aprított étcsokit és simára kevertem. Rákanalaztam a torta oldalára/csücskére majd a maradékot a tetejére öntöttem.

Amíg meleg a csokimáz, addig rátettem a félbetört tábla csokit és a csokidarabokat, karamellt, a legvégén még szórtam rá szórócukrot.

Elkészítés: 90-120 perc
Sütési hőfok 180 fok
Sütési/főzési idő 20 perc

Jó étvágyat kívánok!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Keresem...

Kapcsolat


Follow on Bloglovin

A konyha ördöge...

• 3 kisfiú anyukája • esküvőszervező/ műkörömépítő • blogger • twimom/ tvdmom • moly • sorozatfüggő • hobbicukrász

Még több MFKata...

Gasztroblogok

Magyar gasztroblogok gyűjtőhelye

Ti ezt nézitek

Vendégeim

...
A blogon látható ételeket MFKata készítette.
Akadnak olyan bejegyzések, melyekhez még nem töltöttem fel a receptet, de ami késik nem múlik!!!
Ha esetleg valamelyik étel érdekel, de nincs recept > szólj és máris előre veszem a listán :-)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...