Mindannyian tudjuk, hogy a Facebook-on mennyi kép terjeng mindenféle finomságról... és mindannyian beleesünk a csapdába, hogy ilyen márpedig kell nekünk. Lementjük a képet, receptet és megpróbáljuk megcsinálni. Nos valami hasonló toörtént nálam is, de amikor megláttam a túrógombóc receptjét, meglepődtem. Az eredeti receptben liszt van búzadara helyett. Ezért úgy döntöttem, hogy kérek inkább egy jól bevált túrógombóc receptet és azzal kísérletezem tovább. Milyen jól tettem :-)) Új kedvencünk lett, pedig a fiúk nem is szeretik a túrót!!! :-D



Az eredeti receptet írom, de én a feléből készítettem, mert féltem, hogy nem ízlik... minő tévedés!!!

Hozzávalók

  • 50 dkg túró
  • 3 tojás
  • 2 dl búzadara
  • pár szem eper, ha nagyo bb akkor félbevágva
  • 2 evőkanál olaj
  • 10 dkg zsemlemorzsa
  • csipet só 8
  • porcukor
  • tejföl

Elkészítés

A túrót áttörjük és a tojással, búzadarával és csipetnyi sóval összekeverjük. Minimum 3-4 órát állni hagyjuk, de a legjobb hatás érdekében én előző este keverem be mindig és a hűtőben várakozik szépen a massza.

Másnap szépen feltesszük az enyhén sós vizet forrni. Közben az olajon megpirítjuk a zsemlemorzsát. Amikor a víz lobog, akkor elkezdünk gombócozni. Veszünk egy evőkanálnyi masszát a közepébe nyomjuk az epret és tekerünk, majd bele a forró vízbe. Amikor készen vagyunk az összes gombóccal szépen várunk. Nem kevergetjük a vizet és megvárjuk, amíg magától feljön a gombóc a víz tetejére. Ha ez kész, leszűrjük és a zsemlemorzsába forgatjuk. Porcukorral és/vagy tejföllel tálaljuk!

Előkészítés: 5 perc + pihentetési idő
Sütési hőfok 
Sütési/főzési idő 20-25 perc

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Keresem...

Kapcsolat


Follow on Bloglovin

A konyha ördöge...

• 3 kisfiú anyukája • esküvőszervező/ műkörömépítő • blogger • twimom/ tvdmom • moly • sorozatfüggő • hobbicukrász

Még több MFKata...

Gasztroblogok

Magyar gasztroblogok gyűjtőhelye

Ti ezt nézitek

Vendégeim

...
A blogon látható ételeket MFKata készítette.
Akadnak olyan bejegyzések, melyekhez még nem töltöttem fel a receptet, de ami késik nem múlik!!!
Ha esetleg valamelyik étel érdekel, de nincs recept > szólj és máris előre veszem a listán :-)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...