Ismét születésnapoztunk. Bár az ünnepelt betegségre való tekintettel nem láthatta e "csodát",
azért én megmutatom és megosztom veletek mos a negatív tapasztalatom is.

Mert én nagy műgonddal rákészültem a gyümölcsös, jelen esetben narancsos tortára és kitaláltam hogysmint,  de valamit elfelejtettem: a szilokontortaforma nem a legideálisabb, amikor zselét csorgatsz a tortára :D

Konkrétan háromszor annyi gyümölcskocsonyát tettem a tortára, mert a fránya szilikon tortaforma nem tartotta meg a formáját, és szépen a széleken leengedte a zselét.
Mondhatnám persze, hogy direkt volt, de... mindegy.
Elfogyott ;-) 

Hozzávalók

Piskóta

  • 2 tojás
  • 7,5 dkg cukor
  • 6 dkg liszt
  • 2 dkg kakaópor
  • 1 kávéskanál sütőpor
  • 2 evőkanál olaj
  • 2 evőkanál víz

Túrókrém

  • 50 dkg túró
  • 12,5 dkg porcukor
  • reszelt citromhéj
  • 1 tk.vaníliakivonat
  • 10 g zselatin ( 1/2 zacskó Horváth Rozi)
  • 0,5dl víz

Zselatin

  • narancs
  • 1 3 zacskó Alsa narancs gyümölcskocsonyapor

Elkészítés

A piskótához a tojást cukorral habosra keverjük, majd lassan belecsorgatjuk a vizet és az olajat. 
A sütőport, kakaóport összekeverjük a liszttel, majd óvatosan beleforgatjuk. 
180 fokon sütjük.

Felszeletelek narancsot, félbevágom és a tortaformát kívülről kibélelem.

Összetörjük a túrót, belekeverjük a cukrot, vaníliát és a citromhéjját.
A vízbe belekeverem a zselatint, pár percet hagyjuk duzzadni, majd betesszük a mikróba kb egy vagy másfél percre. Csak annyira, hogy jó meleg legyen, de bugyogni ne kezdjen. Picit hagyjuk hűlni, majd két kanál túrót belekeverek. Aztán az egészhez öntöm és gyorsan elkeverem.

Ráöntöm a kihűlt kakaóspiskotára, ügyelve, hogy a narancsok ne dőljenek el. Hűtőbe teszem. 

Közben a zacskón lévő utasítás szerint elkészítem a gyümölcszselét, hűlni hagyom.
Pár narancsot megpucolunk és felszeleteljük. A túróskrém tetejére tesszük és rákanalazunk a langyos gyümölcszseléből. Ha szépen megkötött (kb 15-20 perc), akkor nem csúsznak el a narancsok és ráönthetjük a maradék gyümölcszselét. Kihűtjük.

Elvileg ennyi lenne a recept, de én a az utolsó gyümölcszselés részt még kétszer ismételtem, ahogyan ezt már a bevezetőben is említettem. Így lett a narancstortám extra zselatinos ;-)

A eredeti recept Moha Konyhájából származik >>

Előkészítés: 30 perc
Sütési hőfok közepes hőfok

Sütési/főzési idő 20 perc

Jó étvágyat kívánok!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Keresem...

Kapcsolat


Follow on Bloglovin

A konyha ördöge...

• 3 kisfiú anyukája • esküvőszervező/ műkörömépítő • blogger • twimom/ tvdmom • moly • sorozatfüggő • hobbicukrász

Még több MFKata...

Gasztroblogok

Magyar gasztroblogok gyűjtőhelye

Ti ezt nézitek

Vendégeim

...
A blogon látható ételeket MFKata készítette.
Akadnak olyan bejegyzések, melyekhez még nem töltöttem fel a receptet, de ami késik nem múlik!!!
Ha esetleg valamelyik étel érdekel, de nincs recept > szólj és máris előre veszem a listán :-)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...