Szeretem a házi péksüteményeket.
Teljesen más az íze, mint a boltinak és érdekes módon szerintem tovább is elállnak.
Limara Pékségében kalandozva találkoztam a brióssal és úgy döntöttem, hogy ezt ki kell próbáljam.
Úgyis olyan rég ettem finom brióst...

Hozzávalók

  • 60 dkg finomliszt
  • 1,5 rúd vanília kikapart magja 1 kk vanília aroma
  • 1 tk. só
  • 3-4 ek. cukor
  • 1 tojás
  • 1 tojás sárgája
  • 3 ek. olaj
  • kb. 3 dl langyos tej
  • 3 dkg élesztő 1 cs szárított élesztő
  • 15 dkg vaj

Elkészítés

Kevés langyos, cukros tejbe beleteszem az élesztőt és két ek lisztet. Ebből kovászt készítünk 15 perc alatt. 
A maradék hozzávalóval együtt a kenyérsütőgépbe tettem dagasztani és hagytam duplájára kelni.
Lisztezett nyújtódeszkán 8 részre osztottam. Kinyújtjuk és a 15dkg vajat egyenlően elosztva megkenjük őket. Feltekerjük és a hosszú formát csigába formázzuk, a végét alulra hajtjuk.

A tepsin még hagytam fél órát kelni, majd közepesen meleg sütőbe toljuk.

Porcukorral meghintve tálaljuk.

Előkészítés: 20+90+10+30perc
Sütési hőfok közepes hőfok
Sütési/főzési idő 20 perc

Az eredeti recept Limara Pékségéből származik >>

Jó étvágyat kívánok!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Keresem...

Kapcsolat


Follow on Bloglovin

A konyha ördöge...

• 3 kisfiú anyukája • esküvőszervező/ műkörömépítő • blogger • twimom/ tvdmom • moly • sorozatfüggő • hobbicukrász

Még több MFKata...

Gasztroblogok

Magyar gasztroblogok gyűjtőhelye

Ti ezt nézitek

Vendégeim

...
A blogon látható ételeket MFKata készítette.
Akadnak olyan bejegyzések, melyekhez még nem töltöttem fel a receptet, de ami késik nem múlik!!!
Ha esetleg valamelyik étel érdekel, de nincs recept > szólj és máris előre veszem a listán :-)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...