Sokféle mézeskalácsot ettem az évek alatt és eddig nem találkoztam igazán finommal. De idén a nagyfiam a Mamától úgy jött haza, hogy neki ez nagyon ízlik és kér még. Illetve a karácsonyi zabpelyhes keksz is nagyon ízlett neki, így nem volt más választásom és készíteni. Akarom mondani készítenünk. Mert ugye ez gyerekprogrammal egybekötött sütikészítés, amit a fiúk nagyon élveztek.

Idő híján voltam, ezért egy gyorsított változat mellett döntöttem. A hagyományos változat receptjét egy kedves könyves bloggertől megkaptam, így az elmentve és jövőre betervezve :-)

A díszítés is hasonló okokból kimaradt. Bár biztos nem okozott gondot, mert ennyi maradt fotózásra :-D

Ami fontos, hogy attól, hogy nagyon egyszerű és gyors a recept, mégis puha maradt jó sokáig és nem volt csípős íze! Ha jutott volna idő cukormázra, tuti mind elfogy 1 nap alatt ;-)

Hozzávalók

  • 50dkg liszt
  • 12,5 dkg cukor
  • 12,5 dkg méz
  • 3 tojás
  • 3 tk sütőpor
  • 3 ek mézeskalács-fűszer
  • tej
Elkészítés

A hozzávalókat összegyúrjuk és fél órára hűtőbe tesszük.
Lisztezett deszkán kisujjnyi vastagra nyújtjuk, szaggatjuk, sütőpapírral bélelt tepsire tesszük. Tejjel megkenjük a tetejét

Sütési hőfok 175fok (légkeverés)
Sütési idő 7-8 perc

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Keresem...

Kapcsolat


Follow on Bloglovin

A konyha ördöge...

• 3 kisfiú anyukája • esküvőszervező/ műkörömépítő • blogger • twimom/ tvdmom • moly • sorozatfüggő • hobbicukrász

Még több MFKata...

Gasztroblogok

Magyar gasztroblogok gyűjtőhelye

Ti ezt nézitek

Vendégeim

...
A blogon látható ételeket MFKata készítette.
Akadnak olyan bejegyzések, melyekhez még nem töltöttem fel a receptet, de ami késik nem múlik!!!
Ha esetleg valamelyik étel érdekel, de nincs recept > szólj és máris előre veszem a listán :-)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...