Réges-régen ettem Angliában először narancslekvárt. A gyerekkori énemnek kellett pár falat, mire megtudtam szokni és kedvelni az új ízt. Mára ez odáig fajult, hogy szerintem a narancslekvár az a lekvárok királynője számomra :-D Néha kapok innen-onnan igazi narancslekvárt, de vágytam rá, hogy készíthessek magamnak. Főleg a szilvalekvár után. 
Tavaly már elindultam a lekvárfőzés útján, de télvíz idején a környékünkön egyáltalán nem kaptam dzsemfixet. Viszont idén készültem és már nyáron beraktároztam pár plusz zacskóval :-) Gondolom nem kell említenem, hogy most a karácsonyi bevásárlásnál szinte mindenhol kapható volt...
Ez igen kevés mennyiség, de arra elég, ha van pár fonnyadó narancsunk, akkor feldolgozzuk!
Apró bébiételes üvegekbe tettem és amikor kész lett akkor rögtön tudtam, hogy ez is nagyszerű gasztroajándék lesz. Nem is tévedtem!

Hozzávalók
  • 4 db nagy narancs
  • 1,5 dl narancslé 
  • 10 dkg cukor
  • őrölt szegfűszeg
  • 0,5 cs dzsemfix 3:1
Elkészítés
A narancsokat meghámozzuk, a fehér hártyát is eltávolítjuk. Kézzel széttépkedjük a narancs cikkeket.
A narancs húsát és a narancslevet egy főzőedényben tűzre tesszük.
Felforraljuk, mikor forr, belerakjuk a cukrot, szegfűszeget (ízlés szerint).
5 percig főzzük, majd a dzsemfixet is hozzátesszük. Utóbbival 3 percig főzzük.
Üvegekbe töltjük és konyharuhában hagyjuk hűlni.


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Keresem...

Kapcsolat


Follow on Bloglovin

A konyha ördöge...

• 3 kisfiú anyukája • esküvőszervező/ műkörömépítő • blogger • twimom/ tvdmom • moly • sorozatfüggő • hobbicukrász

Még több MFKata...

Gasztroblogok

Magyar gasztroblogok gyűjtőhelye

Ti ezt nézitek

Vendégeim

...
A blogon látható ételeket MFKata készítette.
Akadnak olyan bejegyzések, melyekhez még nem töltöttem fel a receptet, de ami késik nem múlik!!!
Ha esetleg valamelyik étel érdekel, de nincs recept > szólj és máris előre veszem a listán :-)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...