Még gyerekként készítette anyukám a zserbót minden egyes karácsony alkalmával.
Amikor elköltöztem otthonról, hogy levegyem a terhet a válláról én készítettem a zserbót. Később a férjem családjának is én készítettem a süteményt, majd a Dédik is kértek, a keresztanyukák is... 
Végül a zserbókészítés MFKata hagyománya lett...


Gondoltam rá, hogy a kép hiányában még titkosítom a receptet, de nem leszek ilyen galád... :-D

Hozzávalók
  • 35dkg liszt
  • 20dkg margarin
  • 2 dkg élesztő  1 cs élesztő
  • tej
  • 5dkg cukor
  • 1 db tojás
  • 20dkg darált dió
  • porcukor
  • 20dkg sárgabarack lekvár
  • 10 20 dkg (ét)csokoládé

Elkészítés
Én a hozzávalókat berakom a kenyérsütőbe és ott készítem el a tésztát. De az eredeti recept szerint a margarint elmorzsoljuk a liszttel, az élesztőt kevés langyos tejben megkelesztjük. A liszthez adjuk az élesztőt, tojást, cukrot és ha kell még kevés tejet és összegyúrjuk. 
A tésztát három felé osztjuk. Tepsi nagyságúra nyújtjuk, majd tepsibe helyezzük. Megkenjük a lekvár felével és megszórjuk a cukrozott darált dióval. Kinyújtjuk a másik lapot és befedjük a tésztát vele. A maradék lekvárral és dióval megszórjuk. A harmadik lapot is kinyújtjuk és befedjük a tésztát. Megszurkáljuk és meleg helyen kelesztjük egy órán keresztül.
Előmelegített közepesen forró sütőben sütjük.
Olvasztott csokoládét öntünk a tetejére, szépen elsimítjuk. Amikor megkeményedett éles késsel rombusz alakokat vágunk belőle.
Sütési hőfok ?
Sütési idő ?

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Keresem...

Kapcsolat


Follow on Bloglovin

A konyha ördöge...

• 3 kisfiú anyukája • esküvőszervező/ műkörömépítő • blogger • twimom/ tvdmom • moly • sorozatfüggő • hobbicukrász

Még több MFKata...

Gasztroblogok

Magyar gasztroblogok gyűjtőhelye

Ti ezt nézitek

Vendégeim

...
A blogon látható ételeket MFKata készítette.
Akadnak olyan bejegyzések, melyekhez még nem töltöttem fel a receptet, de ami késik nem múlik!!!
Ha esetleg valamelyik étel érdekel, de nincs recept > szólj és máris előre veszem a listán :-)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...