A hosszú hétvégére bableves volt tervezve és másodiknak valami kelt tésztára vágytunk. Középső hercegem és az apukája felvetették a kakaós-csigát, de őszintén megmondom, hogy én kevésbé vágytam rá. Már csak azért is, mert a fahéjas-csiga mostanában jobban csúszik. De azért elkezdtem keresgélni és végül találtam egy kakaós-fahéjas-csiga receptet. Gondoltam uccu neki, próbáljuk ki!!!
A végeredmény az lett, hogy vacsorára alig maradt belőle ;-)
Állagra és kinézetre is talán ez hasonlít a legjobban az igazi kakaós-csigához.

Íme a recept

Hozzávalók

  • 1 tasak élesztő 
  • 1/2 l tej 
  • 2 tojás 
  • csipet só 
  • 15 dkg vaj 
  • 8 ek cukor 
  • 65-70 dkg liszt 
  • 4 ek kakaó 
  • 1 ek fahéj
Elkészítés
A tejet, csipetnyi cukrot, tojást, sót, 2 ek vajat és a lisztet a kenyérsütőgépbe tettem dagasztó-kelesztő programra. Majd duplájára kelesztettem.
Közben előkészítjük a tepsit: vajjal kikenjük és megszórjuk cukorral, így a csigák alja is ropogós lesz. Miután a tészta megkelt hosszú téglalap alakúra nyújtjuk. A megtöltés legegyszerűbb módja az, hogy egyenletesen eloszlatjuk rajta a kakaóval és fahéjjal összekevert cukrot, és meglocsoljuk a maradék olvasztott vajjal. Szorosan feltekerjük és süthető is.

Előkészület 30 perc
Sütési idő 25 perc
Sütési hőfok nem adott, de inkább alacsonyabb hőfokon sütöttem.


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Keresem...

Kapcsolat


Follow on Bloglovin

A konyha ördöge...

• 3 kisfiú anyukája • esküvőszervező/ műkörömépítő • blogger • twimom/ tvdmom • moly • sorozatfüggő • hobbicukrász

Még több MFKata...

Gasztroblogok

Magyar gasztroblogok gyűjtőhelye

Ti ezt nézitek

Vendégeim

...
A blogon látható ételeket MFKata készítette.
Akadnak olyan bejegyzések, melyekhez még nem töltöttem fel a receptet, de ami késik nem múlik!!!
Ha esetleg valamelyik étel érdekel, de nincs recept > szólj és máris előre veszem a listán :-)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...